На гости при приятелите от Тутракан
Дата: 24.04.2013

На 20 и 21 април група ротарианци от Айтос организираха екскурзия в североизточна България. Целта на пътуването бе посещение на Археологическия комплекс Сборяново край град Исперих и среща с приятелите от Ротари клуб Тутракан.

В единадесет часа потеглихме от Айтос. Два часа и половина по късно спряхме в местността Демир Баба теке край Исперих.Разгледахме храма с хилядолетна история в които се преплитат епохи и религии. Отпихме от животворния извор и се отправихме към тракийската гробница. Там разгледахме уникалното култово съоръжение в автентичния му вид. След по-малко от час бяхме в гр. Тутракан. Пристигането ни съвпадна с финала на проект – рекламно-информационни табели . На входа на града ни посрещна президента на Ротари Клуб Тутракан – Милан Миланов . Настанихме се в хотел на самия бряг на река Дунав и след кратък отдих се запътихме към клуба на нашите приятели от Тутракан. Последва изпълнение на ротарианския ритуал,президентите на двата клуба си размениха традиционните флагчета и подаръци. Дойде ред и за приятелската вечеря,изпълнена с много кулинарни изкушения и високо качествени напитки и мезета. Живата музика също допринесе за прекрасното настроение .В задушевна обстановка приятелите разказаха за реализираните и предстоящи проекти на двата клуба. Вечерта премина в песни и танци до късна доба.На сутринта ,приятеля Милан с пословичното си гостоприемство ни направи” Тутраканска закуска по домашно му” в приятна обстановка край камината. Към десет часа,добре похапнали,застанахме пред вратата на уникалния етнографски музей на Дунавския риболов и лодкостроене в града.Видяхме много неща от историята и бита на рибарите.После посетихме и историческия музей. След кратка разходка из новия парк край Дунава се отправихме към мемориалния комплекс- гробница, където са положени костите на нашите прадеди загинали в битката за свободата на Добруджа- 1916 г.край Тутракан.Тук се разделихме с нашия домакин и потеглихме към Айтос.
С тази разходка доказахме за пореден път че Ротари е преди всичко – ПРИЯТЕЛСТВО.
Още веднъж искрено благодарим на нашите домакини за приятните мигове прекарани заедно.
Иван Г. Иванов- президент РК Айтос 2012-2013 г.